Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (39) - ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΥΠΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΕΜΙΟΥ ΦΟΥΝΤΑ


ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ 







































39. ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ (γ)

+από το βιβλίο του Επισκόπου 
Γόρτυνος & Μεγαλουπόλεως
κ.κ. Ιερεμίου Φούντα+ 
+Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ+
-Σύντομα κηρύγματα-

1. Και πάλι, αγαπητοί μου χριστιανοί, και στο σημερινό μας αυτό κήρυγμα θα μιλήσουμε για την Θεία Κοινωνία. Δεν χορταίνει το στόμα μας να μιλάμε γι’ αυτήν. Αλλά και όσα κηρύγματα να κάνουμε για την Θεία Κοινωνία και όσα βιβλία και να διαβάσουμε γι’ αυτήν δεν θα μπορέσουμε ποτέ να νοήσουμε τον γλυκασμό της και το μεγαλείο της και τα σωστικά της αποτελέσματα. Μας θεώνει! Γι’ αυτό να αγαπάμε, αδερφοί μου, την Θεία Κοινωνία. Ας είμαστε προσεκτικοί στην ζωή μας, ας κρατάμε την ψυχή μας καθαρή, για να μπορούμε να κοινωνάμε συχνά. Ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης επέμενε πολύ στην συχνή Θεία Κοινωνία. Μάλιστα έκανε και θαύματα με την Θεία Κοινωνία. Προέτρεπε τους αρρώστους να κοινωνούν και γίνονταν καλά ΄ γιατί η Θεία Κοινωνία δίδεται όχι μόνο για την ίαση της ψυχής, αλλά και για την ίαση του σώματος. Όταν κοινωνούμε, το σώμα μας γίνεται «ίδρυμα του Τριαδικού Θεού», όπως λέγει κάπου ο άγιος Χρυσόστομος! Μιγνυόμαστε με τον Χριστό! Ενσωματωνόμαστε μ’ Αυτόν! Ακούστε ένα ωραίο που λέγει ο Χρυσόστομος: Ο Χριστός μας επιτρέπει όχι μόνον να Τον πλησιάσουμε, όχι μόνον να Του μιλήσουμε, όχι μόνον να Τον αγκαλιάσουμε, όχι μόνον να Τον φιλήσουμε, αλλά ακόμη μας το επιτρέπει και μάλιστα μας το επιβάλλει να βάλουμε τα δόντια μας στο Σώμα Του ΄ Γιατί αυτό σημαίνει το να «φάμε το Σώμα Του» και να «πιούμε το Αίμα Του»! Είπα ότι αυτό ο Χριστός μας το επιβάλλει, γιατί πραγματικά μας το είπε ως εντολή Του. «Αν δεν μου φάτε – μας είπε – το Σώμα μου και δεν πιείτε το Αίμα μου, δεν θα έχετε ζωή μέσα σας» (Ιωάν.6,53). Τρεις είναι οι εντολές του Χριστού, αδερφοί μου, που αν δεν τις κάνουμε, χαθήκαμε. Η πρώτη εντολή είναι να τελούμε την Θεία Λειτουργία. «Τούτο ποιείτε εις την εμήν ανάμνησιν», μας είπε. Και πραγματικά, στην Θεία Λειτουργία, όπως είπαμε σε προηγούμενο μάθημά μας, επαναλαμβάνουμε την Θυσία του Χριστού, που έκανε για ‘ μας στον Γολγοθά.
Η δεύτερη εντολή είναι αυτή που είπαμε παραπάνω, να κοινωνάμε το Σώμα και το Αίμα του, για να έχουμε μέσα μας ζωή. Και η  Τρίτη εντολή του Χριστού είναι να είμαστε αγαπημένοι μεταξύ μας. «Ταύτα εντέλλομαι υμίν, ίνα αγαπάτε αλλήλους», μας είπε. Προσέξτε  το «εντέλλομαι», που σημαίνει ότι αυτό ο Χριστός – το να αγαπάμε δηλαδή ο ένας τον άλλον – μας το λέγει ως εντολή.



2. Για να γίνει όμως η Θεία Κοινωνία, αδερφοί μου, φάρμακο μας και να μας δώσει την σωτηρία μας, πρέπει να κοινωνάμε με καθαρή ψυχή. Αλλά, ποιος έχει καθαρή ψυχή; Αλλοίμονό μας!.. Ας μας ελεήσει ο Θεός, γιατί όλοι μας έχουμε μολύνει την καρδιά. Το παλεύουμε όμως και το προσπαθούμε να καθαρίζουμε την καρδιά μας και το προσευχόμαστε με εκείνον τον λόγο του Ψαλμωδού «καρδίαν καθαράν κτίσον εν εμοί ο Θεός». Και όταν λερωνόμαστε με κάποιο αμάρτημα, ξέρουμε ότι η Εκκλησία μας έχει την εξομολόγηση και πηγαίνουμε στον πνευματικό πατέρα και εξομολογούμαστε το αμάρτημά μας αυτό. Έτσι πλένεται και καθαρίζεται η ψυχή μας. Με τέτοια λοιπόν προετοιμασία και τέτοια έγνοια πρέπει να πηγαίνουμε να κοινωνήσουμε.
Και όταν κοινωνάμε, αγαπητοί μου, να προσερχόμαστε, όπως μας το λέγει ο Ιερέας: «μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης»!
Να πιστεύουμε δηλαδή ότι αυτό που παίρνουμε δεν είναι «κρασάκι» και «ψωμάκι», όπως λένε μερικοί ακατήχητοι, αλλά είναι Σώμα και Αίμα Χριστού.
Αυτό σημαίνει το «μετά πίστεως». Αυτή η πίστη, ότι αυτό που έχει το Άγιο Ποτήριο και που θα το κοινωνήσουμε εμείς είναι το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, αυτή η πίστη, λέω, πρέπει να μας γεννάει μια κατάνυξη, ένα δέος, έναν άγιο φόβο, γι’ αυτό και ο Ιερέας λέει «μετά φόβου Θεού». Πραγματικά μας φοβίζει το ότι εμείς οι χωματένιοι και λασπωμένοι από την αμαρτία άνθρωποι θα πάρουμε μέσα μας το πανάγιο και Άσπιλο Σώμα και Αίμα του Χριστού μας. Αλλά αγαπάμε τον Χριστό. Και ξέρουμε ότι Αυτός πρώτος μας αγάπησε και από αγάπη μας καλεί να Τον κοινωνήσουμε. Έτσι θαρρεύουμε και προσερχόμαστε. Αυτό είναι το «και αγάπης προσέλθετε», που λέγει ο Ιερέας. Ώστε λοιπόν: Όταν ακούω από τον παπά μου το «μετά φόβου Θεού» λίγο αυτό με τρομάζει να κοινωνήσω, γιατί σκέπτομαι τα αμαρτήματά μου και λέγω ΄ «είμαι άξιος εγώ να πλησιάσω  το Άγιο Ποτήρι;» Όταν όμως τον ακούω να λέει το «και αγάπης προσέλθετε», αυτό με ελκύει για να προσέλθω να κοινωνήσω. Καλά και ωραία λοιπόν το είπαν ότι η Θεία Κοινωνία είναι το «μυστήριο τρόμου και της μαγείας»!!!
Πολλά ωραία, γλυκά και δυνατά για την Θεία Κοινωνία λέγει ο άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος. Μεταξύ των άλλων λέει: Όποιος κοινωνάει άξια γίνεται «χριστοφόρος», γιατί παίρνει μέσα του τον Χριστό. Ακόμη γίνεται «θεοφόρος», γιατί παίρνει μέσα του τον Θεό ΄και γίνεται τρίτον «ναοφόρος», γιατί αφού κατοικεί μέσα του ο Χριστός με την Θεία Κοινωνία, γίνεται ναός του Θεού. Σας εύχομαι, αγαπητοί μου, να είστε χριστοφόροι, θεοφόροι και ναοφόροι. Τι μεγαλύτερο είναι απ’ αυτό; Μια απλή γυναικούλα μού είπε κάποτε: «Βασίλισσα αν μ’ έκαναν, δεν θα χαιρόμουν τόσο, όσο χάρηκα όταν ο πνευματικός μου, μού έδωσε την άδεια να κοινωνήσω τα Χριστούγεννα»!




3. Μετά την Θεία Κοινωνία ευχαριστούμε τον Θεό για την μεγάλη αυτή δωρεά που μας έδωσε. Γι’ αυτό και ακούτε τον Ιερέα να λέει: «Μεταλαβόντες των θείων, αγίων, αχράντων…. Μυστηρίων αξίως ευχαριστήσωμεν τω Κυρίω»! Η Ευχαριστία για την Θεία Κοινωνία είναι ένα ιδιαίτερο τμήμα, είναι μια Ακολουθία, που αρχίζει και αυτή με το «Ευλογητός ο Θεός..». Και μάλιστα η Ακολουθία αυτή έχει και μια ειδική ευχή. Αλλά εσείς, σαν Ευχαριστία μετά την Θεία Κοινωνία, να λέτε μέσα από την καρδιά σας στον Χριστό αυτά τα σύντομα λόγια: «Σ’ ευχαριστώ, Χριστέ μου, που με ελέησες και σε κοινώνησα. Μείνε μέσα μου και αξίωσέ με να Σε κοινωνάω πάντοτε».! – Απομένει , αγαπητοί μου, ένα ακόμη κήρυγμα και τελειώσαμε με την Χάρη του Θεού την Θεία Λειτουργία.


+από το βιβλίο του Επισκόπου 
Γόρτυνος & Μεγαλουπόλεως
κ.κ. Ιερεμίου Φούντα+ 
+Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ+
-Σύντομα κηρύγματα-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου