Τρίτη 6 Μαΐου 2014

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΗΤΕΥΤΕΣ;

 



Τι είναι οι γητευτές;



Στους εξορκιστές εντάσσονται και οι Γητευτές. Οι γητευτές είναι και αυτοί μάγοι. Ο ΞΑ' (=61ος) κανόνας της ΣΤ' Οικουμενικής Συνόδου τους κανονίζει με 6 χρόνια ακοινωνησίας. Οι γητευτές1 είναι εκείνοι που ανακατεύουν μαζί με τις επικλήσεις των δαιμόνων και ψαλμούς του Δαυίδ, ονόματα αγίων και αυτής της κυρίας Θεοτόκου για τους οποίους ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει: "ότι και αν επικαλούνται το όνομα της αγίας Τριάδος, και των αγίων, και αν κάνουν το σημείο του Σταυρού πρέπει οι χριστιανοί να τους αποφεύγουν". Και πάλιν ο ίδιος άγιος σε λόγο του προς Ανδριάντας λέει: "Δεν ντρέπεσαι, χριστιανέ, να φέρεις στο σπίτι σου μεθυσμένες γριές γυναίκες και μάλιστα χωρίς να έχουν σώας τας φρένας, αλλά να λες ότι οι γυναίκες αυτές δεν λέγουν παρά το όνομα του Θεού; Και για τούτο πρέπει και επιβάλλεται να τις αποστρέφεσαι αυτές τις γυναίκες, γιατί ενώ λένε ότι είναι χριστιανές κακώς μεταχειρίζονται το όνομα του Χριστού και συγχρόνως πράττουν τα έργα των ειδώλων, γιατί και οι δαίμονες έλεγαν μεν το όνομα του Χριστού, αλλά αυτοί ήταν δαίμονες και κακοί. Για το λόγο αυτό ο Χριστός τους αποστόμωσε και τους έδιωξε2.
 
 


Είναι δε σύνηθες το φαινόμενο αυτοί που ασχολούνται με τα γητέματα να εκκλησιάζονται επιδεικτικά, για να παραπλανούν ανυποψίαστους πιστούς με την ευσεβοφάνειά τους. "Πηγαίνουν δε και σε αγρυπνίες, μιλούν και λίγο πνευματικά, οπότε σου λένε οι άλλοι: "αφού έρχονται στην αγρυπνία, είναι πιστοί άνθρωποι", και ανοίγουν την καρδιά τους"3.
Τα "ξόρκια" δεν είναι το ίδιο πράγμα με τους εξορκισμούς, τις ευχές δηλ. που διαβάζουν οι ιερείς. Πολλοί λένε ότι τα ξόρκια περιέχουν ευχές και επικλήσεις αγίων. Αυτό είναι πλάνη. Γιατί τα ξόρκια "όχι μόνον δεν έχουν σχέση με την Εκκλησία, αλλά είναι παγίδες του σατανά μέσω των οποίων παραπλανώνται οι άνθρωποι"4.
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος5 (ομιλία γ' στην Α' προς Θεσσαλονικείς επιστολή) αναφέρει ότι "εκείνοι που όταν αρρωστήσουν και δεν στέρξουν να τους γητεύσουν οι γητευτές προκειμένου να ελαφρώσουν την ασθένειά των με επωδές και δεσίματα, αλλά σταθούν ανδρείοι και υπομείνουν μέχρι τέλος πιστοί στον Θεό θα λάβουν στέφανο μαρτυρίου και θα λογίζονται ως μάρτυρες".
Και αλλού στον ε' λόγο κατά Ιουδαίων αναφέρει ο ίδιος άγιος σχετικά: "Και συ, (παιδί μου που είσαι ασθενής) αν αντικρούσεις και αποδιώξεις τις επωδές και τις φαρμακείες και τις μαγγανείες του διαβόλου και πεθάνεις εξ αιτίας της ασθενείας σου θα είσαι λελογισμένος μάρτυρας ενώπιον του Θεού γιατί είναι καλύτερο και προτιμότερο να έχεις θάνατο με ευσέβεια παρά απαλλαγή ασθενείας με ασέβεια".
Ο Γέροντας Παΐσιος ανέφερε το εξής περιστατικό: "Μου έλεγαν για ένα παιδί ότι είχε πάει σε έναν μάγο, για να πετύχει κάτι. Εκείνος του διάβασε κάτι από το Ψαλτήρι και το παιδί πέτυχε αυτό που ήθελε. Έπειτα όμως από λίγο καιρό άρχισε να σβήνει, να λειώνει το φουκαριάρικο. Τι είχε κάνει ο μάγος; Είχε πάρει κάτι ξηρούς καρπούς στα χέρια του και άρχισε να του διαβάζει τον 50ο ψαλμό. Όταν έφθασε στο στίχο "θυσία τω Θεό", πετούσε τους ξηρούς καρπούς, κάνοντας θυσία στους δαίμονες, για να του κάνουν το χατίρι. Έτσι έβριζε τον Θεό με το Ψαλτήρι"6.
 

 

Άλλη μια περίπτωση γυναίκας γητεύτριας αναφέρει ο Γέροντας Παΐσιος: "Μου είπαν για μια γυναίκα ότι θεραπεύει αρρώστους, χρησιμοποιώντας διάφορα αγιωτικά. Όταν άκουσα τι κάνει, έμεινα κατάπληκτος από την τέχνη του διαβόλου. Κρατάει έναν σταυρό και ψάλλει διάφορα τροπάρια. Ψάλλει π.χ. το "Θεοτόκε Παρθένε" και, μόλις φθάσει στο "ευλογημένος ο καρπός της κοιλίας σου", φτύνει κοντά στον σταυρό, βλασφημάει δηλαδή τον Χριστό, γι' αυτό την βοηθάει μετά το ταγκαλάκι. Έτσι, μερικούς που είναι άρρωστοι, έχουν μελαγχολία κ.λπ. από δαιμονική επήρεια και οι γιατροί δεν μπορούν να τους κάνουν καλά, αυτή τους θεραπεύει, γιατί διώχνει το δαιμόνιο που προκαλεί το βάρος, στο στέλνει σε άλλον, και απαλλάσσονται εκείνοι από την θλίψη. Και πολλοί την έχουν για αγία! Την συμβουλεύονται, και λίγο-λίγο βλάπτει την ψυχή τους, τους καταστρέφει"7.
 
 


Άλλοι πάλι από τους γητευτές χρησιμοποιώντας διάφορα αγιωτικά πετυχαίνουν να επηρεάζουν ανυποψίαστους ανθρώπους. Το ίδιο συνέβη να έχει πέσει και στην αντίληψη του Γέροντα Παϊσίου ο οποίος ερωτώμενος σχετικά, απήντησε: "Ναι, το ξέρω, από 'δω να καταλάβεις τι απάτη κρύβεται πίσω από όσα κάνουν! Έτσι ξεγελιούνται οι καημένοι οι άνθρωποι. Βλέπουν ότι χρησιμοποιούν κεριά, εικόνες κ.λπ. και τους εμπιστεύονται. Να, μου είπε κάποιος ότι, στην πόλη που μένει, μια Τουρκάλα έχει βάλει μια εικόνα της Παναγίας πάνω σε μια πέτρα και λέει: "Η πέτρα που βοηθάει τον κόσμο"! Δεν λέει "η Παναγία", αλλά "η πέτρα". Οι Χριστιανοί μπερδεύονται, γιατί βλέπουν την εικόνα της Παναγίας, και μερικοί που έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας τρέχουν εκεί, με τον λογισμό ότι θα βοηθηθούν, και μετά ο διάβολος τους αλωνίζει. Γιατί, όταν η Τουρκάλα λέει ότι η πέτρα βοηθάει τον κόσμο και όχι η Παναγία, από 'κει και πέρα μπαίνει στην μέση ο διάβολος, επειδή αυτό είναι περιφρόνηση στην Παναγία. Απομακρύνεται η Χάρις του Θεού και αρχίζει ο δαιμονισμός. Και τρέχουν οι Χριστιανοί να τους κάνη καλά η πέτρα -η πέτρα και το ταγκαλάκι (=διάβολος)-, και τελικά σακατεύονται, γιατί από τον διάβολο τι βοήθεια να έχεις; "Αν είχαν μυαλό, θα σκέφτονταν Τουρκάλα, Μουσουλμάνα, τι δουλειά έχει με την εικόνα της Παναγίας;". Ακόμη και να έλεγε ότι η Παναγία βοηθάει, αφού είναι Μουσουλμάνα, τι σχέση έχει με την Παναγία; Πόσο μάλλον τώρα που λέει ότι η πέτρα τους βοηθάει! Είπα σε κάποιον να ενημερώσουν την Μητρόπολη και να λάβουν μέτρα, για να φυλαχθεί ο κόσμος8.
 

 
 

1 Πηδάλιον, σ. 273, υποσ. 3.
2 Πηδάλιον, σ. 273, υποσ. 3.
3 Γέρων Παΐσιος Γ, σ. 181.
4 Μουλατσιώτης, σ. 26.
5 Πηδάλιον, σ. 274, υποσ. 5.
6 Γέρων Παΐσιος Γ, σ. 177.
7 Γέρων Παΐσιος Γ, σ. 184.
8 Γέρων Παΐσιος Γ, σ. 178.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου