Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΡΔΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΕΥΧΟΥΛΕΣ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΜΑΣ (ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ)

ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΡΔΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΕΥΧΟΥΛΕΣ
 ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΜΑΣ
(ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ)




ΠΡΟΣΕΥΧΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ...


Ω, Χριστέ μου, εσένα θέλω
Την Αλήθεια και το Φώς μου,
Ο δικός Σου θείος Λόγος,
Οδηγός και θησαυρός μου,

Πως η θεία Σου Αγάπη
Την ζωή μου πλημμυρά,
Δώς μου μια καρδιά Χριστέ μου
Ποιο θερμά να Σε αγαπά!!



(Ο πνευματικός μου πατέρας)







Η ειρήνη Σου πολυέλεε, ας με υιοθετήσει δωρεάν..
Η σοφία Σου τρισάγιε, ας αναβλύσει από τα χείλη μου..
Η σύνεσή Σου αναμάρτητε, 

ας συντρίψει τους πονηρούς μου λογισμούς..
«Το Πνεύμα Σου το αγαθόν ας με οδηγήσει εν γη ευθεία»
Το Παράκλητο Πνεύμα Σου,
ας μείνη μαζί μας που Σε αγαπάμε Φιλάνθρωπε..
Η ειρήνη του Θεού Πατέρα και η σοφία του Υιού,
και το Άγιο Πνεύμα 
ας κατασκηνώσουν μέσα μου αυτή την δύναμη..

Ναι, Άδυτε Ήλιε των επουρανίων δυνάμεων..!!
Κοίταξέ με τον φτωχό..

Γιατί ως τώρα, από Σένα έλαβα όλες τις δωρεές..
Όχι από τους αγώνες μου…

(Άγιος Νήφων)

 

Ελθέ ο Μόνος προς μόνον, ότι μόνος ειμί καθάπερ οράς,
Ελθέ ο ποιήσας και χωρίσας με μόνο επί της γής..

Συμεών ο νέος θεολόγος
 


Έλα Κύριε Ιησού, ζήτησε το ένα , το χαμένο..
Έλα σε εμένα, που με παραμονεύουν οι λύκοι..
Έλα σε εμένα, τον διωγμένο από τον Παράδεισο..
Έλα να με βρεις που Σε αναζητώ, και ζήτησέ με,
δέξου με και πάρε με κοντά Σου..
Βάλε με πάνω στο ώμο Σου..
Ένα φορτίο ευσπλαχνίας , δεν είναι για Σένα βάρος..
Έλα λοιπόν Κύριε, για να αναζητήσεις Συ το πρόβατό Σου..
Συ ο ίδιος..
Φέρε με κοντά στον Σταυρό Σου,
που είναι σωτηρία για τους πλανεμένους,
ανάπαυση για τους κουρασμένους,
ζωή για τους νεκρούς..
Έλα, και θα έρθει η σωτηρία στην γη και η χαρά στον ουρανό..

(Άγιος Αμβρόσιος Μεδιολάνων)

Ζαλισμένος από τον σάλο των βιωτικών φροντίδων και βυθιζόμενος από το βάρος των αμαρτιών μου, ρίχνομαι στο στόμα του θαλάσσιου θηρίου..
Γιαυτό σαν τον Ιωνά, Χριστέ μου Σου φωνάζω : Βγάλε με έξω από τον θανατηφόρο βυθό…

(Άγιος Κοσμάς ο Μελωδός)
 


«Είναι αδύνατο στους ανθρώπους να δούν τον θεό, που δεν τολμούν να Τον κοιτάξουν τα Αγγελικά Τάγματα… Με Σένα όμως Πάναγνε, φάνηκε στους θνητούς ανθρώπους Λόγος με σάρκα ανθρώπινη.
Αυτόν δοξολογούντες, μαζί με τις ουράνιες δυνάμεις και στρατιές, σε μακαρίζουμε Παναγία Θεοτόκε..»

(Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός)

 

«Σε αγαπώ Χριστέ μου, γιατί είσαι ο Σωτήρας μου, που θέλεις…, ξέρεις…, και μπορείς να με σώσεις:
Από κάθε κίνδυνο σώματος και ψυχής..
Από τον αμαρτωλό εαυτό μου..
Από τον μισόκαλλο Διάβολο..
Από τους κακούς ανθρώπους..
Από τον αιώνιο θάνατο που φέρνει η εμμονή στην αμαρτία..
Σε αγαπώ Χριστέ μου, γιατί είσαι το Φως.., το αληθινό.., το γλυκό.., το ζωογόνο..!
Το Φως που φέγγει μέσα μου, και γύρω μου, και ομορφαίνει την πλάση, και τα πρόσωπα που αγαπώ..!
Το Φως που μου δίνει την δυνατότητα να περπατήσω με ασφάλεια.., να τρέξω.., να ανέβω.., να συγκρίνω.., να προτιμήσω..!!
Το Φως της Ζωής..!
Σε αγαπώ Χριστέ μου, γιατί είσαι η Αλήθεια.., η κατακάθαρη.., η αισιόδοξη.., η ελπιδοφόρα.., η ζωογόνα.., η λυτρωτική..!
Η αλήθεια για όλα, χθές, σήμερα, αύριο και στους αιώνας..
Σε αγαπώ Χριστέ μου, γιατί είσαι η Αγάπη, η ποιο μεγάλη, η ποιο θερμή, η ποιο σοφή, η ποιο δυνατή, η ποιο αληθινή, η ποιο προσωπική..
Η Αγάπη που σταυρώθηκε για εμένα…»

(Γέρων Ιωσήφ)







Πριν από την θεία Λειτουργία

Κύριε Θεέ μου, Συ που παρακολουθείς την κτίση Σου, σου είναι γνωστά τα πάθη μου, η ασθένεια της ανθρώπινης φύσεως και η δύναμη του αντιπάλου.
Συ, Θεέ μου, σκέπασέ και φύλαξέ με από την κακία του διαβόλου, γιατί η δύναμή του είναι μεγάλη, και η δική μας, ασθενής.
Συ λοιπόν, αγαθέ που ξέρεις καλά την ασθένειά μας, και που στηρίζεις την δυσκολία της αδυναμίας μας, φύλαξέ με από την ταραχή των λογισμών και τον κατακλυσμό των παθών, μήπως με αυτά φθείρω την γλυκύτητα της Θείας Λειτουργίας και βρεθώ μπροστά Σου, αναιδής και τολμηρός..

(Ισαάκ ο Σύρος)







Υμνώ την αγάπη Σου, Κύριε

Για την Αγάπη μάθαμε, αυτή που Συ χαρίζεις, και πως είναι ανέκφραστη, άπειρη, και αχώρητη στον κόσμο. Είναι όλη Φώς απρόσιτο, Φως που ενεργεί τα πάντα. Αυτή χέρι Σου λέγεται και μάτι Σου καλείται, και στόμα Σου το πανάγιο, και δύναμη και δόξα.

Αυτή, στην λύπη αντίκειται , αυτή το φθόνο διώχνει..
Είναι ευχαρίστηση, χαρά, πραότης και ειρήνη,
έλεος αναρίθμητο, άβυσσος ευσπλαχνίας.
Πάντοτε μας χειραγωγεί, δίπλα μας πάντα στέκει,
διδάσκει την ταπείνωση που όλα τα κατορθώνει..
Και όταν την αποκτήσω αυτή και ταπεινός σαν γίνω, ,
τότε αχώριστη θα ζει μέσα μου η Αγάπη..
Μιλάει μου, φωτίζει με, βλέπει και την βλέπω.
Μου ερμηνεύει τις Γραφές και μου προσφέρει Γνώση.
Θλίψη, δεν ξέρω τι θα πει, και αν όλοι με λυπούνται.
Τα πάθη φεύγουνε με μιας, φεύγουνε τα σκοτάδια,
Και βλέπω Φως παντοτινά, και νύχτα και ημέρα.
Απολαμβάνω τη χαρά την άρρητη και θεία..

(Συμεών ο Νέος Θεολόγος)



Προσευχή στον Ιησού Χριστό

Ιησού μου, που είσαι η καταπληκτική και υπέρκαλη ωραιότης, 
Σε δοξολογώ, γιατί έχεις συγχρόνως θέληση
και δύναμη ευεργετική.

Ιησού μου, που είσαι  η αληθινή οδός, 
η πεντακάθαρη αλήθεια και η ευτυχισμένη ζωή, 
σε ευχαριστώ, γιατί με οδήγησες στο Φως 
των θείων και ζωοπάροχων λόγων Σου.

Ιησού, που ανοίγεις την καρδιά Σου, σε αυτούς που χτυπούν,
 με λύπη Σου λέω ότι ποτέ δεν άνοιξα την καρδιά μου να μπεις μέσα.

Ιησού , που καθάρισες με έναν Σου λόγο τους δέκα λεπρούς, 
σου λέω ότι και εγώ είμαι λεπρός, και έχω ανάγκη να καθαριστώ, 
ξεχωριστά μάλιστα από τα κρυφά αμαρτήματά μου.

Ιησού, Εσύ, που την αμαρτωλή γυναίκα 
την μετέπλασες σε αγνή παρθένο, 
προφύλαξέ με από το αμάρτημα αυτό.

Ιησού, που βαπτίστηκες στα νερά του Ιορδάνη, 
δός μου δάκρυα μετανοίας για να πλύνω τις αμαρτίες μου.

Ιησού, που Είσαι η ζωοποιός και γλυκύτατη ζεστασιά,
ζέστανέ με τον ψυχρανθέντα.

(Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης)






ΥΜΝΟΣ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ

Ω, Σταυρέ, η ανέκφραστη αγάπη του Θεού και λάμψη του ουρανού.
Ω, Σταυρέ, σωτηρία αιώνια,
Ω, Σταυρέ, ο τρόμος των κακών.
Ω, Σταυρέ, το στήριγμα, το Φως των Χριστιανών.
Ω, Σταυρέ, δια του οποίου ο Θεός γίνεται άνθρωπος και υπηρέτης μας.
Με εσένα ο άνθρωπος έγινε βασιλιάς στον ουρανό του Θεού.
Το αληθινό Φως ξεπήδησε από εσένα.
Η καταραμένη νύχτα νικήθηκε με εσένα.
Ανέτρεψες εσύ την δύναμη των ειδώλων.
Εσύ είσαι η εγγύηση της ειρήνης του Θεού και των ανθρώπων.
Εσύ είσαι η Σκάλα
με την οποία ανεβαίνει ο Άνθρωπος στον Ουρανό.
Είσαι πάντα για τους πιστούς, ο στύλος και η άγκυρα.
Στήριξε την Πίστη μας.
Οδήγει την βάρκα της ζωής μας
Ετοίμασε το Στεφάνι μας..

(Παυλίνος, Επίσκοπος Νώλης)



ΣΚΕΠΑΣΕ ΜΑΣ ΔΕΣΠΟΤΑ 


Σε θερμοπαρακαλούμε, Δέσποτα Κύριε, να βοηθήσεις τον καθένα μας στις ανάγκες και τα προβλήματά του :

Σε αυτούς που θλίβονται διώξε την αιτία και δώσε την χαρά.

Σήκωσε τους πεσμένους..

Γιάτρεψε τους αρρώστους..

Φέρε στον καλό δρόμο τους πλανεμένους..

Χόρτασε τους πεινασμένους..

Ελευθέρωσε τους δέσμιους..

Παρηγόρησε τους ολιγόψυχους..

Ας μάθουν όλοι ότι Εσύ είσαι ο Παντοδύναμος,
και Πανάγαθος Θεός και ο Ιησούς Χριστός Υιός Σου,

Και εμείς ο λαός Σου..

Εσύ Κύριε, έκτισες και κυβερνάς την Οικουμένη,

Ο αξιόπιστος σε όλες και Δίκαιος στις κρίσεις Σου,

ο θαυμαστός για την δύναμη και την μεγαλοπρέπεια Σου,

ο πάνσοφος στα έργα Σου,

ο πανάγαθος, όπως φαίνεται σε όλα όσα βλέπουμε,

και καλός σε όσους πιστεύουν σε Εσένα..

Ελεήμων και σπλαχνικέ, συγχώρησε τις ανομίες μας,

Τις αδικίες, τα παραπτώματα και τα πλημμελήματα μας.

Μην λάβεις υπ όψιν Σου τις αμαρτίες μας,

Αλλά, καθάρισε μας με την αλήθεια Σου,

Και κάνε οι προσπάθειες μας για τα καλά έργα

να γίνονται με άγια προαίρεση μπροστά Σου.

Ναι, Δέσποτα, φανέρωσε μας το Πρόσωπο Σου το αγαθό,

Και ειρηνικό, και ας μας σκεπάσει το κραταιό Σου χέρι,

Για να μας γλυτώσει από αυτούς που μας μισούν άδικα.

Δώσε ομόνοια και ειρήνη σε εμάς

και σε όλους τους ανθρώπους.

Εσύ είσαι ο μόνος που μπορεί να δώσει,

Αυτά και περισσότερα αγαθά, γιαυτό και Σε παρακαλούμε,

Δια του Υιού Σου, που είναι ο προστάτης των ψυχών,

Και δια του οποίου πρέπει Δόξα

και μεγαλοσύνη σε Σένα, και τώρα και σε γενεές γενεών,

και στους Αιώνες των αιώνων. Αμήν



(Άγιος Κλήμης Ρώμης)


Εις την Θεομήτορα Κόρην 



Δέσποινα μου Θεοτόκε, η ελπίς μου, η ισχύς μου,
Η το ηγαλλίαμα μου, η του κόσμου Σωτηρία,
Η των εναθλούντων μόνη, έτοιμος επικουρία.
Σε Παρθένε ικετεύω, και θερμώς επικαλούμαι,
Την σην χάριν μοι παράσχου, ολοψύχως εξαιτούμαι.



Ίλεον μοι τον Θεόν μου, προσπαθώ να αποκτήσω,
Και ασκήσεσι και πόνοις, τούτω να ευαρεστήσω.
Αλλά λοσον κοπιάζω, αγωνίζομαι, στενάζω,
Εν τω φθόνω, εν τω μίσει, τη οργή και τη κακία,
Ανευρίσκω ότι κείμαι και ως δέσμιος κρατούμαι.



Πάντα πόνον καταβάλλω, πάσαν την προσπαθείαν μου,
Όπως Κόρη κατορθώσω επί τέλους ν’αποκτήσω,
Εκ των αρετών καμίαν, την αγάπην, την φιλίαν,
Της ψυχής μου την γαλήνην, της καρδίας την ειρήνην,
Την προς τον Θεόν λατρείαν, ένθερμον αγνήν, αγίαν,
Αφοσίωσιν τελείαν και αγάπην επαξίαν,
Την αγάπην την βεβαίαν και την πίστην την εδραίαν,
Πλήν αι δυνάμεις ατονούσι και ουδόλως συνεργούσι…



Δια τούτω σοι προσπίπτω και θερμώς παρακαλώ Σε,
Δέσποινά μου Παναγία, τον Δεσπότην και Θεόν μου,
Ίλεον απέργασάμαι μοι, ευμενή δε ποίησόν μοι,
Όπως καοινωνόν με δείξη της Αγίας Χάριτός Του,
Δαψιλεύση δε ειρήνην και χαράν και ευφροσύνην,
Και παράσχη μοι Γαλήνη, την Θεόδοτον εκείνην.



Ταύτα πάντες σαίς πρεσβείαις, δύναμαι, ω Παναγία,
Ο Σός δούλος ν’ αποκτήσω εις Θεόν δε να πλουτίσω,
Και Αυτώ ευαρεστήσω.

(Άγιος Νεκτάριος)






ΝΑ ΗΜΟΥΝ ΧΡΙΣΤΕ ΠΕΘΥΜΗΣΑ


Να ήμουν, πεθύμησα, Χριστέ μου..
Από εκείνα τα τρισευδαίμονα παιδιά, που έκλεισες στην αγκαλιά Σου και τα ευλόγησες με το άγιο Σου χέρι..

-Ένας και εγώ στην ακρογιαλιά να σε ακούω, να σε ακούω και να Σε χορταίνω..

-Ένας από τους πεντακισχιλίους, που έφαγαν από τα ευλογημένα από Σένα και πολλαπλασιασμένα ψωμιά και ψάρια..

-Ένας από τους ευγνώμονες θεραπευμένους Σου, να τρέξω να διαλαλήσω, ότι Συ μου χάρισες την πολυτιμότατη υγεία μου..

-Ένας από αυτούς που Σε φιλοξένησε στο σπίτι του..

-Ένας από τους απεσταλμένους μαθητές Σου, που έκαναν, μαζί με το κήρυγμα, θαυματουργικές και ευεργετικές ιάσεις..

-Ένας με ευλαβική ψυχή, να Σε ακολουθώ και να Σου προσφέρω από τα υπάρχοντά μου..

-Ένας που να καθόμουν μαζί Σου στον Μυστικό Σου Δείπνο..

-Ένας που να σήκωνα λίγο το βαρύ Σταυρό Σου, σαν τον Σίμωνα τον Κυρηναίο..

-Ένας που να στεκόμουν κάτω από τον Σταυρό Σου, πλάι στην Μητέρα Σου, και τον Ιωάννη, τον αγαπημένο μαθητή Σου, την ώρα της πικρής οδύνης..

-Ένας που θα έτρεχα μαζί με τον Ιωάννη και τον Πέτρο και θα έβλεπα τον Άδειο Σου Τάφο..

-Ένας που θα αξιωνόμουν να ακούσω, σαν την Μαρία, το ουράνιο, το Αναστάσιμο ΧΑΙΡΕ, στον ανοιξιάτικο κήπο από τα χείλη Σου..

-Ένας που με την πύρινη γλώσσα του Αγίου Πνεύματος, θα κήρυττα την Ανάστασή Σου..

-Μα αν τίποτα από αυτά, δεν μπορώ να είμαι, κάνε Θεέ μου, κάτι από την Χάρη κσι την ευλογία Σου, να έχω στην ψυχή μου..

Αμήν..



(Γέρων Ιωσήφ)







Σε δοξολογώ, μεγάλε Δημιουργέ 


Όταν βλέπω το άμυαλο πουλάκι να χτίζει τόσο μαστορκά την φωλιά του, με σχέδιο σοφού αρχιτέκτονα μηχανικού, σε Σένα, Μεγάλε Τεχνίτη, πάει ο νούς μου, που έβαλες μες στο κεφαλάκι του την «ασυνείδητη τούτη λογική, σοφή ενέργεια», το ένστικτο, και σε δοξολογώ χαρούμενος..



Όταν παρατηρώ την μέλισσα, που δεν.. σπούδασε Γεωμετρία, και όμως κατασκευάζει τις κυψέλες στο ποιο κατάλληλο για την δουλειά αυτή σχήμα, την δικά Σου σοφία βλέπω και εδώ, μέσα στην μέλισσα, για το καλό της, για το καλό μας, και Σε δοξολογώ με ευγνωμοσύνη..



Όταν ακούω τα κελαηδήματα των πουλιών, την δική Σου τέχνη και δύναμη θαυμάζω, να βάλεις μέσα στο μικροσκοπικό λαρύγγι τους, τις καλλίφωνες χορδές και να τα διδάξεις να τραβούν τόσο μαστορικά το δοξάρι τους σε αυτές, και με ευχαρίστηση βαθειά Σε δοξολογώ..



Όταν παρατηρώ το σχήμα, το χρώμα, τη δεξιότητα και την χάρη στην πλεύση των ψαριών, σε Σένα πάει ο νους μου, μεγάλε Ναυπηγέ, και έκπληκτος Σε δοξολογώ..



Όταν προσέχω το πέταγμα των πουλιών, το ανάλαφρο, το γρήγορο, το σε κάθε κατεύθυνση, με κάθε άνεση, και χάρη σε Σένα , Σοφέ Αεροναυπηγέ, πάει ο νους μου, που με τόση επιστήμη, τέχνη και χάρη τα έπλασες και τα φρόντισες, και Σε δοξολογώ θαυμαστικά..



Και όταν παρατηρώ τον Άνθρωπο, τη ζωντανή εικόνα μου, με όλα τα ψυχικά και σωματικά χαρίσματα του, στο πρωτότυπο του, σε Σένα ανεβαίνει ο νους μου και αναλογίζομαι:



«πόσο ωραίος, και δυνατός, και αγαθός, και σοφός είναι ο Κύριος ο Θεός μου! Και Σε δοξολογώ πάντοτε, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.»





(Γέρων Ιωσήφ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου