Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024

ΤΑ ΤΡΙΑ ΚΟΣΚΙΝΑ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΙΛΟΣΟΦΟ ΣΩΚΡΑΤΗ

 



Τα τρία κόσκινα


Μια μέρα ένας άντρας πήγε να συναντήσει τον φιλόσοφο Σωκράτη και του είπε:


-Άκου, Σωκράτη, πρέπει να σου διηγηθώ πώς συμπεριφέρθηκε ο φίλος σου.


-Θα σε διακόψω αμέσως, απάντησε ο Σωκράτης. Σκέφτηκες πρώτα να περάσεις αυτό που θέλεις να μου πεις από τα τρία κόσκινα;


Κι επειδή ο άντρας τον κοίταζε σκεφτικός, εκείνος πρόσθεσε:


-Ναι, πριν μιλήσουμε, πρέπει πάντα να περνάμε αυτά που έχουμε να πούμε από τα τρία κόσκινα. Ας δούμε λοιπόν! Το πρώτο κόσκινο είναι της αλήθειας. Είσαι βέβαιος πως αυτό που έχεις να μου πεις είναι απόλυτα αληθινό;


-Όχι, άκουσα να το λένε κάποιοι και…


-Ωραία! Φαντάζομαι όμως πως το πέρασες τουλάχιστον από το δεύτερο κόσκινο, που είναι το κόσκινο της καλοσύνης. Αυτό που θέλεις να μου πεις είναι τουλάχιστον κάτι καλό;


Ο άντρας δίστασε, έπειτα απάντησε:


-Όχι, δυστυχώς δεν είναι κάτι καλό,ίσα ίσα…


-Χμ! είπε ο φιλόσοφος. Ας δούμε, παρόλα αυτά, το τρίτο κόσκινο. Θα είναι ωφέλιμο να μου διηγηθείς αυτό που θέλεις να μου πεις;


-Ωφέλιμο; Όχι ακριβώς…


-Τότε ας σταματήσουμε την κουβέντα! είπε ο Σωκράτης. Αν αυτό που έχεις να πεις δεν είναι αλήθεια, ούτε καλό, ούτε ωφέλιμο, προτιμώ να μην το γνωρίζω. Και σε συμβουλεύω μάλιστα να το ξεχάσεις κι εσύ…


(Απόλογος του Έλληνα φιλόσοφου Σωκράτη (5ος-4ος αιώνας π.Χ.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου